czwartek, 8 maja 2014

Pozycjonowanie nowej strony www



Szybka droga na szczyt?
Wiele osób i firm, które tworzą swoją stronę internetową chciałoby jak najszybciej znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak złe podejście, bo przecież inne firmy i blogi pozycjonują swoje strony już od dłuższego czasu i pracowały na tę pozycję. Z pozycjonowaniem jest tak samo jak w życiu – rzadko kiedy mamy drogę na skróty, a nawet jeśli taka jest to może się skończyć, że podczas biegnięcia złamiemy sobie nogę i będziemy potrzebowali czasu, żeby wrócić na początek naszej drogi. 


Naturalne linkowanie
Jeśli chodzi o nową stronę to warto pamiętać o tym, że potrzebuje ona czasu, żeby pojawić się w wyszukiwarkach, żeby użytkownicy zapoznali się z nią, żeby zdobyła ich zaufanie, a oni potem będą ją polecać dalej. To zdanie jest bardzo ważne, ponieważ przy poprawnym linkowaniu strony powinniśmy zwracać uwagę na naturalność, a tak wygląda naturalny proces linkowania w sieci. Zdecydowanie na początku powinniśmy zacząć od linków z dobrych źródeł – tutaj szczególnie polecane są prywatne bazy, które są wolne od spamu, przechodzą moderację oraz są dobrze linkowane więc stanowią idealną podstawę. Warto także pomyśleć o naturalnych działaniach, czyli założeniu profili social, dodaniu ogłoszeń itp. Należy też pamiętać o tym, żeby te linki pojawiały się stopniowo, a nie dodajemy ich wszystkich naraz. W miarę jak strona będzie zdobywała więcej linków to wtedy możemy zwiększać ich ilość – warto jednak pamiętać o dywersyfikacji źródeł – katalogi, precle, różne platformy blogowe, social, ogłoszenia, dofollow, nofollow itd.

Źródło: Flickr


Jak wybierać słowa kluczowe
Wiemy już jak i gdzie linkować, ale jakich słów kluczowych powinniśmy używać? Często zdarza się, że popełniany jest błąd, a mianowicie firmy decydują się tylko na pozycjonowanie głównej frazy związanej z naszą działalnością np. sklep komputerowy wybiera słowa kluczowe „komputery”, „laptopy”, „notebooki”. Pierwsza sprawa to taka, że są to zbyt ogólne frazy i raczej nie osiągniemy tutaj dużych rezultatów – powinniśmy  zdecydować się raczej na dłuższe frazy oraz w niektórych przypadkach pozycjonowanie lokalne np. „tanie komputery Kraków”.  Z drugiej strony bardzo istotne jest pozycjonowanie również słów brandowych (nazwa firmy, adres strony internetowej).  Dlaczego? Tutaj znowu chodzi o naturalność – bardzo często ludzie kiedy zachęcają innych do odwiedzenia strony to nie wykorzystują frazy „tanie komputery Kraków”, ale raczej http:// nazwa-firmy.pl. Po trzecie i najważniejsze – różnorodność. Powinniśmy pamiętać, że najlepszym sposobem jest mieszanie różnych słów kluczowych – zamiast dwóch, wybierzmy dziesięć (brand, główne słowa, lokalne, długi ogon itd.).

Podsumowanie
Pozycjonowanie to długa droga. Łatwiejsze słowa kluczowe mogą pojawić się na topie w miesiąc, ale jeśli chodzi o te trudniejsze to często potrzeba około 3-6 miesięcy stałych działań. Warto jednak zainwestować w te działania pieniądze, ponieważ potem będą się nam one zwracać.

Oferta pozycjonowania: http://sklep.siteseo.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz