Szybka droga na
szczyt?
Wiele osób i firm, które tworzą swoją stronę internetową
chciałoby jak najszybciej znaleźć się na najwyższych pozycjach w wynikach
wyszukiwania. Jest to jednak złe podejście, bo przecież inne firmy i blogi
pozycjonują swoje strony już od dłuższego czasu i pracowały na tę pozycję. Z
pozycjonowaniem jest tak samo jak w życiu – rzadko kiedy mamy drogę na skróty,
a nawet jeśli taka jest to może się skończyć, że podczas biegnięcia złamiemy
sobie nogę i będziemy potrzebowali czasu, żeby wrócić na początek naszej drogi.
Naturalne linkowanie
Jeśli chodzi o nową stronę to warto pamiętać o tym, że
potrzebuje ona czasu, żeby pojawić się w wyszukiwarkach, żeby użytkownicy
zapoznali się z nią, żeby zdobyła ich zaufanie, a oni potem będą ją polecać
dalej. To zdanie jest bardzo ważne, ponieważ przy poprawnym linkowaniu strony
powinniśmy zwracać uwagę na naturalność, a tak wygląda naturalny proces
linkowania w sieci. Zdecydowanie na początku powinniśmy zacząć od linków z
dobrych źródeł – tutaj szczególnie polecane są prywatne bazy, które są wolne od
spamu, przechodzą moderację oraz są dobrze linkowane więc stanowią idealną
podstawę. Warto także pomyśleć o naturalnych działaniach, czyli założeniu
profili social, dodaniu ogłoszeń itp. Należy też pamiętać o tym, żeby te linki pojawiały
się stopniowo, a nie dodajemy ich wszystkich naraz. W miarę jak strona będzie
zdobywała więcej linków to wtedy możemy zwiększać ich ilość – warto jednak
pamiętać o dywersyfikacji źródeł – katalogi, precle, różne platformy blogowe,
social, ogłoszenia, dofollow, nofollow itd.
Źródło: Flickr |
Jak wybierać słowa
kluczowe
Wiemy już jak i gdzie linkować, ale jakich słów kluczowych
powinniśmy używać? Często zdarza się, że popełniany jest błąd, a mianowicie
firmy decydują się tylko na pozycjonowanie głównej frazy związanej z naszą
działalnością np. sklep komputerowy wybiera słowa kluczowe „komputery”,
„laptopy”, „notebooki”. Pierwsza sprawa to taka, że są to zbyt ogólne frazy i
raczej nie osiągniemy tutaj dużych rezultatów – powinniśmy zdecydować się raczej na dłuższe frazy oraz w
niektórych przypadkach pozycjonowanie lokalne np. „tanie komputery
Kraków”. Z drugiej strony bardzo istotne
jest pozycjonowanie również słów brandowych (nazwa firmy, adres strony
internetowej). Dlaczego? Tutaj znowu
chodzi o naturalność – bardzo często ludzie kiedy zachęcają innych do
odwiedzenia strony to nie wykorzystują frazy „tanie komputery Kraków”, ale
raczej http:// nazwa-firmy.pl. Po trzecie i najważniejsze – różnorodność.
Powinniśmy pamiętać, że najlepszym sposobem jest mieszanie różnych słów
kluczowych – zamiast dwóch, wybierzmy dziesięć (brand, główne słowa, lokalne,
długi ogon itd.).
Podsumowanie
Pozycjonowanie to długa droga. Łatwiejsze słowa kluczowe
mogą pojawić się na topie w miesiąc, ale jeśli chodzi o te trudniejsze to
często potrzeba około 3-6 miesięcy stałych działań. Warto jednak zainwestować w
te działania pieniądze, ponieważ potem będą się nam one zwracać.
Oferta pozycjonowania: http://sklep.siteseo.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz